Thursday, March 17, 2011

apa kata hati... episod 2 : london

hey hey hey...setelah sekian lama aku membisu sejuta bahasa,nah,aku kembali..aku nk smabung citer aku kt europe...aku harap aku dpt habiskan citer aku kt europe ni...hu hu..

ok,esoknya,aku berjumpa dgn seorang lagi businessman melayu yg berasal dari kelantan.brader ni ada byk projek kt london ni,dia ada cafe,dia ada lot apartments dan dia jugak ada few hartanah yg di jlnkan kt sekitar london...klu korang pergi london,jgn lupa ke cafe brader ni kt sussex garden,nama cafe dia BONDA cafe.cafe ni mmg sentiasa ramai pelanggan,makanan pun sedap...menurut brader ni,dia bermula dgn menjadi caretaker pd projek2 MARA di uk ni,khususnya di london.jadi dari sutlah dia mengorak langkah membina empayar perniagaan sendiri kt sini...masih lagi menjadi pilihan utama MARA dlm beberapa hal berkaitan buildings n real estate...
bercerita tentang hotel station di ayrshire,scotland,menurut brader ni dia beli waktu ada auction dan ketika itu dia mmg teringin nk memiliki hotel di uk ni...so hotel di scotland tu adalah titik permulaan...hebat vision brader ni..ketika berborak dgn dia,aku rasa mcm sebenarnya rezeki tu mmg ada kt mana ceruk pun,cuma kita je harus pandai cari dan develop...

selesai dgn brader ni aku seperti biasa memulakan aktiviti membeli belah...ho ho ho....kt sussex garden tu,along the street,ada satu charity shop yg jual pelbagai brg2 utk pungut charity money.so apa saje brg yg dpt dijual,duitnya akan disalurkan pd bdn2 yg berkenaan...aku sempat beli sehelai lagi jaket kulit warna hitam kt situ...jaket kulit double breasted...terbaeeekk...

lepas tu aku ronda sekitar london city mcm biasa lah,melawat royal albert hall,buckingham palace,gi tgk st james park yg besar tu,london bridge dan few other places...yg paling best aku gi stamford bridge...hu hu,stadium club feberet aku,chelsea...sgt2 gah & cantik stadium tu..so aku dh tahu mcmana rupanya stamford bridge,so everytime aku tgk bola,klu diorg main kt situ,aku dpt bayangkan stadium tu...hebat,hebat...

ptg su aku sempat ke satu tempat yg tak boleh dilepaskan...HARD ROCK CAFE,london.the first established HRC.legend temapt tu,champion.aku mcm baisa sempat pekena few shots of whiskey...aku semapt pergi ROCK shop kt sebelah beli t-shirt and few souvenirs utk kengkawan n gf aku...

so...itu je dulu..nnti aku sambung balik...cau sin...



No comments:

Post a Comment