Wednesday, August 18, 2010

apa kata hati? episod 2 : scotland

aku bertolak ke ayrshire dari aberdeen lebnih kurang pukul 5 am...dh terang dh masa tu...so perjalanan agak smooth hr tu kitorg sampai seawal 9 am..sampai2 hotel tu aku nampak betapa hebatnya org melayu kt luar negara....aku mcm tak percaya hotel yg ada depan mata aku masa tu milik org melayu,bukan cina,bukan india,bukan orang putih,tp org melayu....besar dan seperti biasa building yg sgt2 klasik...

nama hotel ni station hotel,terletak di bandar ayr.ada beratus2 bilik kt hotel ni and fee dia taklah mahal sgt,dlm kadar 100-200 pound je smlm...bangunan hotel ni berusia 150 tahun...pheewwww...lamanya...actually hotel ni diambil alih oleh brader melayu ni dgn harga dekat 800 ribu pound...wow...hebat brader ni....masa aku kt hotel tu,renovations n refurbishments sedang sibuk dibuat....walaupun bangunan lama,tp masih kukuh dan dijaga dgn baik...sebelah hotel tu ada station keretapi yg boleh membawa kita ke london...hu hu...sgt2 convenient...and hotel ni dekat ke dgn airport...so klu dtg ayrshire ni bleh la lepak kt hotel ni...

tp sayangnya masa aku kt sana,aku tak dpt jumpa owner hotel sbb actually dia base kt london...
jadi aku sempatlah melawat-lawat sekitar bandar ayr ni...bandar yg agak tua tetapi ok...aku sebenarnya sgt sukakan scotland,sejuk dan tenteram...sbb scotland bukanlah negara yg sgt kaya dan sibuk,tetapi it's a good country...

masa kau kt ayr ni,aku dgn grup makan indian food je...sedap tapi...boleh la dr takde benda nk makan...

aku tak lama kt sini,2 hari je...tetapi pengalaman yg aku dpt,priceless...staff2 kt hotel tu pun sgt2 friendly n informative...tak lokek dgn informasi,tanay lah apa pun,mesti diorg akan jawab bersungguh2....aku nk kena jumpa owner hotel ni...so aku kena gi london...so,cau cin cau....

No comments:

Post a Comment