Thursday, March 4, 2010

still the same issue...

aku masih marah lagi dgn cerita2 bangang yg kluar kt newspaper pasal artis2 kita...dh 3 kali dh aku tulis isu yg sama.sebabnya,aku bengang giler n dh nk naik meluat.dh la industri hiburan kita ni mcm ada takde je...yg lebihnya citer2 bangang pasal artis tu n artis ni.yg dh cerai,tak abis2 nk ungkit...yg dh kena tinggal,tak abis2 nk bela diri.yg buat taik,tak abis2 nk komen itu n ini...mmg la org boleh kata,tak suka takyah baca,abis aku dh beli newspaper tu takkan aku taknak baca lak apa yg ada kt dlm tu..rugi la aku beli ...cuba lah kluar kan citerpasal artis tu buat amal,artis ni buat benda baik,artis tu bagus,ini bagus...ini tak,mcm semlm,pagi2 dh terbaca pasal nabil kena saman...nabil tu pun satu suka sgt mulut celupar...agak2 la brader nk celupar pun...lu baru berapa hari dlm industri...lu budak mentah,takyah la jolok sarang tebuan..dh kena saman,kan dh jadi isu dh tu.lu ada bakat org dh takmo citer dh pasal tu,org akan citer pasal apa yg lu buat n apa yg org nk buat kt lu...hr ni ada lagi yg kena saman...2 pasangan kekasih kononnya...yg satu janda,yg satu bujang...tak abis2...lepas tu klukorang perasan muka yg sama je yg ada hal atau buat hal...sekali-ekala je ada yg lain...apa daa...aku nk la tgk hr2 citer baik je pasal artis malaysia ni,tak kira la penyanyi ke,pelakon ke,komposer muzik ke,org baru ke,orglama ke...korang tgk,org lama klu ada isu besar pun mesti pasal kebajikan atau ada isu yg berat...isu remeh temeh bangang camni mana ada...aku sebenarnya klu nk story kt sini pasal artis2 ni terutama pelakon boleh je,tp nk buat apa...kan lbih elok kita tutup aib diorg tu...diorg pun manusia,bukannya dilahirkan utk jadi mcm nabi...dilahirkan utk menjadi manusia biasa dan menjalani kehidupan sbg manusia biasa....mestilah kengkadang tu tersangkut sana sini,tersaung sana-sini...pa yg boleh kita nasihat,kita nasihat la cara elok bukan dgn terjah diorg n tulis pasal betapa buruknya diorg setiap hari...

and pada artis2 tanahair,harap2 korang jaga la perangai,jagalah diri,jagalah tuturkata...jgn la terus2an buat benda bangang,jgn terus2an buat benda bodoh...lama2 org akan ingat lu org dgn benda tak elok biarlah luorg bagus mcmana pun...

aku cau cin cau dulu...

No comments:

Post a Comment