Friday, June 25, 2010

apa kata hati...episod 1 : berlin,germany

aku dgn geng budak setan bertolak ke germany pd 17/05/2010,naik etihad,tp kitrg tak amik direct flight,transit kt abu dhabi,then from there flew to frankfurt,then transit lg,(kena tunggu dekat 5 jam kt sini) pastu flew lak ke berlin.penat giler masa tu,tp dh keja kan...

sampai je kt berlin tegel airport,kitrg disambut sorg mamat afghan yg akan jd driver kitrg selama di europe.ashraf ayubi,friendly guy,rajin n informative.

berlin masa aku sampai tu bukan main sejuk lagi,2-3 lapi gak la baju kena pakai...;).lepas check in kt hotel agon alexnaderplatz,aku terus gi jumpa satu brader melayu kt satu tempat nama torstrasse.dia owner restaurant masakan asian/malaysian,champor-champor.brader ni dh duduk berlin dekat 20 tahun gak la n kawin dgn org sana.hebat brader ni.seorang chef,business owner yg cool.aku sempat jumpa 2 org sisters dia yg kerja kt situ.masa aku sampai restoran dia tu,dh pukul 2 lebih,so aku mkn dulu la.dia masakkan aku masak lemak,ikan goreng,sayur campur n few malaysian dishes.terbaeekkk....!!!

warga berlin ni tidaklah friendly sgt,tp diorg ni more to kau,hal kau,aku,hal aku,mcm tu la...tp yg penting utk aku buat kerja kt sini mmg senang,takde halangan or hassle dari pihak berkuasa or the people themselves.mcm masa aku kt south africa tu ada la hassle dr police and all that.

aku sempat gi tempat tembok berlin yg dh jadi sejarah tu,memorial of murdered european jews,motorrad museum,the parliment anf few other places yg aku pun x ingat...


to be continued.....

No comments:

Post a Comment