Friday, June 25, 2010

apa kata hati...episod 2 : afrika selatan

aku ada kt south africa lebih kurang 10 hari...10 hari aku dpt kenal org afrika selatan,10 hari aku dpt tau diorg ni sebenarnya mcmana...sgt2 berbeza dgn org afrika lain yg dtg kt malaysia.iyelah afrika tu kan besar,bukan satu negara je yg ada...tp mungkin kerana afrika selatan ni agak maju dan agak kaya,so mentaliti warga dia pun agak maju dan educated.

aku dpt la beberapa kawan baru,best gak lepak2 dgn diorg..maybe sbb aku jumpa dgn org2 yg ok,aku pasti,mesti ada yg tak ok gak.mcm kt kl ni,ada melayu yg ok,ada melayu yg tak ok...sama je tu...

masa aku kt jo-burg,aku sempat pergi nelson mandela square,kt situ ada satu patung mandela besar.diorg mmg respect giler kt mamat mandela ni.iyelah,dia kan wira bg diorg...pastu aku sempat gi stadium utama world cup kt soccer city,soweto.best gak la jenjalan kt situ.tp yg penting jo-burg sentiasa dlm pembangunan.ada je yg tgh repair la,tgh rebuild la,tgh buat baru la...everywhere..

aku sempat mkn mlm dgn beberapa keluarga melayu yg tinggal kt sana.ada yg kerja dgn tourism malaysia,ada yg kerja dgn kedutaan,ada yg kerja dgn local factory,mcm2 la...mmg best diorg tu semua...happening...

aku sempat gak jumpa ambassador malaysia ke afrika selatan,ambassador kennedy jawan,org sarawak.friendly,muka mcm pelakon...ahahaha...

ok tu je buat masa ni...nnti aku sambung lg...

No comments:

Post a Comment