Tuesday, August 11, 2009

apahal...?

ni aku nk tulis pasal org kita ni...especially org melayu...td tghari aku mkn kt tempat biasa,kedai member aku yg dekat dgn area ofis aku...org ramai giler...biasa la,lunch time.pastu aku pun cam biasa amik lauk n isi perut.ada la customer kt sebelah meja aku satu grup,3 perempuan melayu dgn 2 lelaki...lelaki tu aku ingat business partner ke,client diorg ke,aku tak sure la...yg pasti mamat2 tu org indonesia...pakai tie,busnessmen la tu.tu aku tak heran,yg aku rasa nk sembur je muka minah2 tu tadi,bila diorg berborak pasal kerja diorg la,boleh ke diorg cakap slang indon?apahal?korang kt malaysia la,ckp la guna bahasa malaysia sendiri.pahal nk ikut slang indon lak?mamat indon tu nk ckp guna slang dia,lantak la,tu bahasa dia.yg pompuan bangang ni semua ikut skali slang org apahal...?aku rasa mcm nk sound diorg je,tp aku tahan.tp mmg bangang tahap dewa ke 7 la minah2 tu tadi...aku mmg pantang la dgn org2 kita yg terikut2 slang org ni,klu slang org2 kita takpe gak,mcm loghat kelantan ke,perak ke,penang ke...ni sibuk nk guna slang indon tu yg aku mcm nk tarik je lidah dia kasi betulkan...tu satu,yg kedua,lepas makan aku pun naik la ofis aku balik..on the way tu aku terserempak dgn member aku yg bukak laundry kt hujung blok ofis aku.dia tanya la aku apa khabar n bla bla bla...pastu dia tanya aku kenapa aku tak pernah hantar any laundry to her outlet...nk je aku sembur dia kata aku punya baju,aku punya pasal la...tp gf aku kata,"pls la baby,just answer it nicely la if people ask u even it's irritating u..."so aku pun jawab la,"tgk la nnti ye..."masalahnya dh byk kali minah ni tanya aku soalan yg sama,aku naik angin pulak bila tanya byk kali...so bila masuk je ofis aku terus layan System of a Down...layan metal satu hari ni...kejap lg nk gi minum petang...wa cau sin...

No comments:

Post a Comment