Wednesday, August 5, 2009

dh petang dh ni...

ho ho ho...diam tak diam,kelip-kelip mata dh pukul 6...ada org yg masih lg buat kerja kt ofis,ada yg br tersedar dr tido...hu hu...aku,pukul 5 lebih tadi aku dh turun ke restoran kt bawah ni...kena meehoon sup...fuhh,bukan main sedap lagi...hari ni ofis nk kata senyap tak la senyap sgt,ada editor buat kerja...bos aku masuk lewat,pukul 3 lebih baru masuk...pastu kitorg layan ps2 jap...hu hu...takde kerja sgt kan...aku kalah 2 round...ha ha...mlm ni aku tak tau nk dinner apa...hmm,hari2 nk kena pikir nk makan apa...adoyai...mlm ni season finale csi vegas...kena tgk tu,fav tv series aku...tp sejak gil grissom dh takde,aku rasa csi vegas ada kureng sikit la...sikit je,tak banyak...tp aku ada terbaca artikel pasal csi vegas next season,sara sidle will be back...hu hu,aku harap,gil grissom pun akan buat come back la...last nite,season finale utk the beast...ala,citer yg patrick swayze jd fbi tu...best gak la ending utk tv series tu...apsal la kt malaysia takde citer2 yg best mcm tu...?nk kata kita takde penulis skrip yg bagus,tipu la...ada,cuma batas berkarya tu yg buat penulis2 skrip tu malas nk tulis citer2 yg hebat...tu yg hari2 kita tgk cerita cinta,cinta,cinta...tak kisah la apa jenis cerita cinta pun,harap tajuk je lain,jln cerita lebih kurang...hampeh...
agaknya orang malaysia ni,tau bercinta je gamaknya...aku pun run syarikat produksi,bukan nk memperlekehkan industri filem negara,cuma aku rasa karyawan kt malaysia terlalu dikongkong...skrip aku berapa byk yg tak lepas...citer aku terlalu ganas la,terlalu penuh dgn khayalan la...la,dh nama pun cerita...bila buat cerita yg tunjuk realiti,kata nampak mcm merendahkan maruah orang kita la,maruah negara la...adoyai,apa la,aku pun tak paham...aku pernah duduk kt bus stop,pacak camcorder aku satu jam...(sbb aku bawak satu mini dv tape je...ha ha)lepas aku edit sikit lebih kurang,aku pun present kt satu orang yg ada pangkat...dia kata ini tak boleh ni,tak nampak org malaysia ni berhemah...la,takkan semua orang kt malaysia berhemah,yg menteri pun kdg2 tak berapa nk berhemah...korang tau pasal apa dia kata tak boleh sbb tak nampak org malaysia ni berhemah?sbb dlm tape tu aku ada rakam satu org tua cina tgh makan cendol (kt sebelah bus stop tu ada mamak jual cendol guna basikal) pastu buang hingus kt longkang,pastu sambung mkn cendol...wakakakaka...itu yg dia kata org malaysia tak berhemah...abis yg pegawai kerajaan gred A amik rasuah tu berhemah ke?yg orang politik bertelagah sama sendiri tu,berhemah ke?tu tak termasuk yg pecah amanah...tu camana nk buat tu...apa yg aku rakam kt bus stop tu adalah realiti,diorang tak berlakon,tak juga ikut skrip...last2 aku simpan la tape tu,dh rosak dh pun tape tu...aku bukan apa,cuma nk tunjukkan apa yang aku rasa dan apa yg aku boleh buat...hmm,serius pulak aku hari ni...ok la,cukup la mengarut buat masa ni...mlm krg klu aku rajin,aku tulis lagi...cau cin cau...

*aku sayang malaysia...!!!

No comments:

Post a Comment