Friday, August 7, 2009

service taraf sampah...

Internet connection kt umah aku bukan main bodoh lagi…nk dpt connection standard mcm nk tunggu ayam jantan bertelur…bukan main susuh lg nk get connected…bangang punya P1 wimax…tu pun aku tak paham kenapa agen2 bangang diorang ni masih nk jual lagi modem P1 WIMAX tu.aku rasa aku adalah pelanggan terawal yg guna modem ni kt area aku,bkt antarabangsa,ada dlm lebih jurang 5 bulan.tp still connection mcm hampas…sgt2 sampah…selasa lepas masa aku gi buat stamping,masa aku jln2 kt jj ada la lalu kt booth p1wimax ni,pastu agen dia approached aku pasal suruh sibscribe menatang ni.aku kata aku dh ada pastu aku ckp kt dia “ i tak tau la kenapa u masih nk jual ini barang,u tau tak ini p1 wimax sgt2 useless…I rasa lepas satu tahun,I sudah takmau pakai ini lagi,,,”amoi tu terkebil2…klu dia jawab,lagi lama la aku basuh dia…actually dulu aku guna streamyx,mmg ok,tp ada masa,tak ok gak…yg aku tak paham kenapa la nk suruh org subscribe service,sedangkan service mcm sampah..?alasan,peak hour,ramai orang guna…eh,itu masalah user ke…?itu masalah korang yg provide service,tiap2 bulan user bayar bil penuh,takde pun boleh bayar sikit2 ikut kegunaan…masa hari yg ada problem connection tu,service provider bukan nk tolak dari bil pun…bangang,bagi alasan sampah.
Aku selalu ckp satu ayat ni bila come to this situation… “if u don’t know how to keep ur service at it’s best,don’t bother doing business with people…”masalah mmg ada,itu aku paham,tp orang bukan bayar service utk terima masalah,org bayar servis utk kemudahan.
Sama la jugak dgn astro…bila hujan tak boleh tgk,bila hujan service interrupted.kan ke sampah punya service tu?bil hujung bulan kena bayar penuh?kata la hujan sebulan berturut2?bil kena bayar gak ke?yg kaya tokey2 astro tu la…dh buat duit berbillion-billion pun,service still mcm sampah…tak hebat lansung teknologi.tka boleh ke cari solution utk prevent service interruption masa hujan?alaa,kan ramai cerdik pandai kt dunia ni,klu takde kt Malaysia lansung.aku mmg sakit hati dgn benda2 ni semua.aku tak suka menunggu utk dpt connection,aku tak suka menunggu hujan berhenti utk tgk tv.klu duduk hulu kampong yg jauh dari civilization takpe,ni duduk kl…ibu Negara Malaysia tu...charge orang pandai,service mcm sampah….!!!

No comments:

Post a Comment