Thursday, August 27, 2009

kebuntuan tahap dewa gaban...

aku buntu…buntu yg semakin hari semakin memakan diri.aku dh takde kudrat nk pikir camane lagi nk buat dgn bisnes aku.aku belum nampak future yg cerah.dan aku tak nampak pun jalan yg future utk bisnes company aku ni akan jadi terang.mmg aku tau klu aku sabar dan terus sabar,akan ada perubahan tapi berapa lama aku nk kena sabar,itu yg aku kena ambik kira.bukan sabar setakat 2-3 hari or 2-3 minggu maupun 2-3 bulan,aku dh mula bersabar sejak 2-3 tahun yg lepas dh.aku pun rasanya taklah dianugerahkan Tuhan sifat sabar yang tinggi sbb mengikut genetic bapak aku,kepanasbaranan kitorg ni tahap dewa gaban.bukan sikit2 punya.so level sab yg ada kt aku ni hasil dari yg diwariskan oleh bapak aku melaui spermanya untuk menghasilkan aku sgt lah sedikit,atau pun dalam bahasa klinikal nya,kekurangan enzim-enzim sabar…wahh…ntah kan ye ntah kan tak la bahasa klinikal aku tu…so conclusionnya,aku dh tak dapat nk sabar dh dgn keadaan karier aku ni…bukan aku tak nak sabar,dh tak boleh sabar…aku dh rasa mcm apa yg aku usahakan selama ni,tak berbaloi,tak dihargai,tak ada hasil…aku penat,letih…tired n wired…dh kering dh idea,dh kering dh peluh…still tahap tu gak bisnes aku ni…back to 2005 bila kau start involve dlm bisnes ni,I was doing just find…takde hiccups..ada la problems tp senang to settle…easy to handle…tp at the moment,semakin susah,makin berat,makin payah.ringgit malaysia semakin kurang,semakin menipis wallet aku ni…aku dh tak dpt nk cover apa2 lagi,sekadar cover perut je…aku dh tak dpt nk tolong company aku lg...

ye,mmg klu diizinkan Tuhan,mmg next year ada project dgn rtm,ada la 2-3 dgn astro...tp itu project org,company aku takkan involve pun...rupanya aku pegi present utk org je,aku terlepas pandang,aku ingat company aku terlibat...rupa2nya tak pun...jadi apa yg aku buat ni tak de hasil la utk company aku...kesian kt company aku,lg kesian kt aku...aku bgtau partner aku,aku dh tak bleh nk stay lg...aku tak tau dia sedar ke tak peranan aku dlm menghidupkan company,aku tak tau dia paham ke tak kesulitan yg aku dok hadap utk maintain company sampai kdg2 aku terlepas pandang about my personal side...aku ada beberapa bulan je,atau mungkin beberapa minggu je klu aku boleh nk berdiri dgn company aku ni...klu aku buat sesuatu,aku dh tak dpt berdiri lg dh...aku hanya boleh duduk je nnti...itu pun bukan duduk yg duduk,tp duduk yg terduduk....lain maksudnya tu...


so lepas ni aku nk buat keja apa ahh...?takpe,rezeki ada dimana2....

No comments:

Post a Comment